high_1599204174.jpg

Anmälan och ändring av abonnemang/utebliven hämtning för flerbostadshus och verksamheter

Vill du anmäla ett nytt abonnemang eller ändra ditt nuvarande abonnemang? Har din soptunna inte blivit tömd? Då har du kommit rätt!

Nytt abonnemang

Vilket att våra abonnemang passar dig?

Det går självklart bra att kombinera olika abonnemang!

Alla fastighetsägare är skyldiga att ha ett abonneman för hämtning av restavfall. Avfallsenheten kan erbjuda behovsanpassade lösningar beroende på hur mycket avfall du har. 

Som kund behöver du uppge abonnemangsuppgifter. Abonnemangskostnaden varier beroende på vilket kärl och tömningsintervall du väljer. 

Läs mer om storleken på kärl här

KOM IHÅG ATT DU FÅR 20 % RABATT PÅ DITT GRUNDABONNEMANG OM DU SORTERAR UT DITT MATAVFALL (DU BETALAR 0 KR FÖR DITT MATAVFALLSKÄRL!)

Kontakta Avfallsenhetens kundtjänst om du vill anmäla nytt abonnemang eller ändra ditt nuvarande abonnemang.

Utebliven hämtning

Om dina sopkärl av någon anledning inte blivit tömda ska du kontata Avfallsenhetens kundsjänst.

Publicerad 2020-12-07, Uppdaterad 2021-01-07

Kontakta oss

Kundtjänst 
Telefon: 0411-57 71 00
(vardagar 9-12 och 13-15)
E-post: kundtjanst-avfall@ystad.se

Underjordsbehållare?

Avfallsenheten har även möjlighet att hämta rest- och matavfall i så kallade underjordsbehållare och andra bottentömmande behållare som töms med fordon utrustat med kran. Kontakta Avfallsenhetens kundtjänst för att få reda på mer.

OBS! Gäller en-och tvåbostadshus och fritidshus, ej verksamheter