5922199-beautiful-summer-house-in-sweden.jpg

Anmälan och ändring av abonnemang/utebliven hämtning för fritidshus med sommarhämtning

Vill du anmäla ett nytt abonnemang eller ändra ditt nuvarande abonnemang? Har din soptunna inte blivit tömd? Då har du kommit rätt!

Nytt abonnemang 

Vilket abonnemang passar dig?

Grundabonnemang- restavfall 
Trädgårdsavfall
Små/enskilda avlopp 


Det går självklart bra att kombinera olika abonnemang!

Alla fastighetsägare är skyldiga att ha ett abonnemang för hämtning av restavfall. Som kund behöver du uppge abonnemangsuppgifter. Abonnemangskostnaden varierar beroende på vilket kärl och tömningsintervall du väljer. När det gäller restavfall för en- och tvåfamiljsfastigheter är det vanligaste abonnemanget 190 liter med tömning varannan vecka. 

Läs mer om storleken på kärl här

KOM IHÅG ATT DU FÅR 30 % RABATT PÅ DITT GRUNDABONNEMANG OM DU SORTERAR UT DITT MATAVFALL (DU BETALAR 0 KR FÖR DITT MATAVFALLSKÄRL!)

Kontakta vår kundservice om du vill anmäla nytt abonnemang eller ändra ditt nuvarande abonnemang.

Dela kärl med grannen 

Har du lite sopor så kan du dela kärl med grannen. Det gynnar miljön, sophämtarens arbetsmiljö och din plånbok!

Upp till 3 hushåll kan dela kärl och delar ni restavfallskärl skickas fakturan till den adress där kärlet står.

Utebliven hämtning

Om dina sopkärl inte blivit tömda ska du kontakta vår kundservice. 

Publicerad 2020-12-07, Uppdaterad 2023-11-09

Kontakta oss

Tekniska avdelningens kundservice
Telefon: 0411-57 77 77
(måndag-fredag kl. 9-12)
E-post: tekniska@ystad.se

Frågor om fyrfack
Telefon: 0411-57 77 74
(måndag-fredag kl. 9-12)
E-post: fyrfack@ystad.se

Underjordsbehållare?

Du som är boende i Sandskogen, Löderups Strandbad eller i delar av Hagestads naturreservat har tillgång till gemensamma underjordsbehållare, s.k. moloker. Kontakta vår kundservice för att ta reda på hur mycket sophämtningen kostar för dig.