Förbokning till Familjebadet

Nu har vi förbokning till Familjebadet på helger och lov, boka din plats i förväg för att garantera din plats.

Bokningsbara badtider

På helger och lov är det många som vill besöka badet, därför har vi nu bokningsbara tider till Familjebadet på helger och skollov. Det innebär att du förbokar och betalar för en fast badtid. All förbokning sker på internet via vår hemsida.

Drop in i mån av plats

På de fasta badtiderna har vi även drop in i mån av plats. Det betyder att du kan komma hit utan förbokning och vänta i kö, men kötiden kommer förmodligen att ta upp största delen av badtiden.

Alla platser som har förbokats släpps för drop in en timme efter badtidens start om förbokade kunder inte dykt upp. Detta är dock högst ovanligt och inget man bör hoppas på.

Tänk på att oavsett när du får gå in så måste du ändå lämna bassängerna vid badtidens slut.


Gäller ej vardagar och Motionsbassängen

På vardagar är besökstrycket mer jämnt fördelat och därför behövs ingen förbokning till Familjebadet då. Till Motionsbassängen finns ingen förbokning, varken på vardagar, helger eller skollov.

All information om hur bokningen fungerar hittar du nedan. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss.

Avbokning av enkelbiljett

Från badtidens start har du en timme på dig att checka in, därefter släpps din plats till drop in-besökare. Ring oss innan kl 10.00 samma dag - oavsett vilken tid du bokat - om du önskar avboka din tid. Återbetalning sker till det kort som bokningen betalats med. Ej avbokad tid innan kl. 10.00 återbetalas inte!

Tack för ditt tålamod och överseende!

Vi hoppas att övergången till bokningsbara tider sker smärtfritt, men hoppas på din förståelse om teknikstrul eller annat skulle uppstå i början.

Så funkar bokningen

Här hittar du all information om hur förbokningen till Familjebadet fungerar på helger och lov.


Vilka tider finns?

Varje badpass har en start- och sluttid.
Vid sluttiden måste du lämna Familjebadet och har sen 30 minuter till dusch, bastu och omklädning.
När nästa badtid börjar måste du ha passerat ut genom grindarna.

På lördagar och söndagar finns följande badtider att välja mellan:

09.00 – 11.30
12.00 – 14.30
15.00 – 17.30

På vardagar finns ingen förbokning.

Hur bokar jag entrébiljett?
  1. Klicka INTE på 'Boka pass'!
  2. Scrolla ner för att välja datum och tid för önskad bokning.
  3. Under 'Välj antal' kan man se hur många biljetter som finns kvar totalt.
    Om t.ex. siffrorna 0 och 1 visas, betyder det att det finns 1 plats kvar att köpa.
  4. Välj antal biljetter som önskas i respektive ålderskategori.
  5. Klicka på 'Lägg till' för att biljetterna ska landa i varukorgen.
  6. Välj 'Lägg till fler varor' eller 'Betala/Boka'.
  7. Fyll i kunduppgifter och genomför köpet med bankkort.
  8. Bokningsbekräftelsen kan landa i skräpkorgen. Leta där om den inte dyker upp i inkorgen.
  9. Notera bokningsnumret på biljetten som bifogas som en pdf och ange det när du kommer till receptionen.

Till bokningssidan

Förutom entréavgift tillkommer en serviceavgift på 10 kr per biljett. Avgiften tas ut av företaget som tillhandahåller vår bokningstjänst.

Simkunniga barn som är 12 år eller äldre och som vill bada själva utan vuxen, kan behöva hjälp av en vuxen med att boka och betala.

För barn under 4 år behövs ingen platsbokning.

Hur bokar jag som har klipp- eller årskort?

Klippkort

För att kunna boka entré till familjebadet via vår hemsida måste du som har klippkort först besöka receptionen på Ystad Arena Bad för att koppla dig till ditt/dina klippkort.

För att kunna boka entré via hemsidan krävs det att varje familjemedlem har ett klippkort.

Vid bokning loggar du in med mailadress. För att hela familjen ska kunna bokas samtidigt bör samtliga klippkort i familjen kopplas till 1 vuxen person i hushållet. Även om klippkorten är kopplade till en viss kund är de inte personliga.

Under 4 veckor får endast 3 badtillfällen bokas per klippkort. När 1 badtillfälle har passerat i kalendern får man boka 1 nytt badtillfälle.

Årskort

Du som har årskort kan själv skapa en ny användare på bokningssidan. Där fyller du i den mailadress som angavs vid köpet av årskortet. Årskort är personliga och får inte användas av någon annan än den registrerade köparen.

Under 4 veckor får endast 3 badtillfällen bokas på ditt årskort. När 1 badtillfälle har passerat i kalendern får du boka 1 nytt badtillfälle.

Så bokar du som har klipp- eller årskort

  1. Klicka på 'Boka pass'
  2. Klicka på 'Logga in
  3. Logga in eller skapa ny användare
  4. Välj önskat klippkort/årskort i listan längst ner på sidan
  5. Välj datum och tid för önskad bokning och klicka på 'Boka/info'
  6. Klicka på 'Boka'
  7. Välj eventuellt nästa klippkort/årskort i listan längst ner på sidan och upprepa steg 6 och 7, för att boka till fler familjemedlemmar
  8. Klicka på Logga ut'

Till bokningssidan

För barn under 4 år behövs ingen platsbokning.

Hur betalar jag?

Platserna bokas och betalas med bankkort via vår hemsida. Det går inte att betala med presentkort eller fribiljett via hemsidan, dessa kan endast lösas in på plats i receptionen.

Simkunniga barn som är 12 år eller äldre och som vill bada själva utan vuxen, kan behöva hjälp av en vuxen med att boka och betala.

Förutom entréavgift tillkommer en serviceavgift på 10 kr per person. Avgiften tas ut av företaget som tillhandahåller vår bokningstjänst.

Hur funkar det när jag kommer till badet efter att ha bokat?

Du som betalat enkelbiljett anmäler dig i receptionen genom att uppge ditt bokningsnummer för att få ett entréarmband. Du hittar bokningsnumret på biljetten som bifogas som en pdf. Receptionen öppnar kl. 08.45 på helger.

Du som har klipp- eller årskort och har bokat en plats behöver inte anmäla dig i receptionen utan kan gå direkt in genom grindarna med ditt armband från och med badtidens start.

Det är många som samlas i receptionen i samband med att en ny badtid påbörjas. Håll avstånd till varandra och gör vad du kan för att undvika trängsel.

Vi hoppas att övergången till förbokning sker smidigt, men hoppas samtidigt på din förståelse om teknikstrul eller annat skulle uppstå i början.

Kostar det något att boka plats?

Förutom entréavgift tillkommer en serviceavgift på 10 kr per person när du bokar enkel entrébiljett. Avgiften tas ut av företaget som tillhandahåller vår bokningstjänst.

Bokar du med klipp- eller årskort tillkommer ingen serviceavgift.

Kan jag bada utan att förboka plats?

På de fasta badtiderna har vi även drop-in i mån av plats. Det betyder att du kan komma hit utan förbokning och vänta i kö, men kötiden kommer förmodligen att ta upp största delen av badtiden.

Alla platser som har förbokats släpps för drop in en timme efter badtidens start om förbokade kunder inte dykt upp. Detta är dock högst ovanligt och inget man bör hoppas på.

Tänk på att oavsett när du får gå in så måste du ändå lämna bassängerna vid badtidens slut.

Vad händer om jag blir sen, inte kan komma eller uteblir från min bokade plats?

Från badtidens start har du en timme på dig att checka in, därefter släpps din tid till drop in-besökare. Är du sen blir din badtid kortare och kan inte förlängas.

Enkelbiljetter

Ring oss innan kl 10.00 samma dag - oavsett vilken tid du bokat - om du önskar avboka din tid. Återbetalning sker till det kort som bokningen betalats med. Ej avbokad tid innan kl. 10.00 återbetalas inte.

Klipp- och årskort

Du som har klipp- eller årskort avbokar eller ombokar själv via bokningssidan.

Har du uteblivit från tre bokade badtillfällen spärras din möjlighet att förboka. Då måste du besöka vår reception för att manuellt låsa upp spärren för 100 kr. 

Måste jag boka plats om jag bara ska motionssimma?

För Motionsbassängen finns ingen förbokning.

Om du har ett blått klipp- eller årskort och endast vill simma i Motionsbassägnen så låna ett tillfälligt rött armband i receptionen. Du avstår då från att besöka Familjebadet, men slipper att boka plats, stå i kö eller hålla dig till de fasta badtiderna.

Hur långt fram i tiden kan jag boka plats?

Det kommer att finnas tillgängliga tider att boka fyra veckor framåt i tiden. Nya tider släpps på måndagar kl 08.00.

Inför skollov kommer det finnas information på hemsidan när platserna släpps.

 

Maxantal besökare

Även om pandemirestriktionerna har plockats bort så har vi valt att begränsa antalet besökare vi släpper in på badet, jämfört med innan pandemin. Detta gör vi för att bättre kunna säkerställa att vattenkvalitet och ventilation håller tillräckligt hög nivå, då gränsvärdena från Folkhälsomyndigheten har blivit hårdare under pandemin.

Publicerad 2021-10-28, Uppdaterad 2021-11-14

Kontakt

Ystad Arena Bad

Fridhemsgatan 27
271 45 Ystad

Reception
ystadarena.bad@ystad.se
0411-57 73 37
Ring gärna om du önskar ett snabbt och aktuellt svar, mail besvaras inte lika frekvent.

Verksamhetschef
för Ystad Arena Bad och Nybrostrandsbadet
Mia Fält
mia.falt@ystad.se
0411-57 73 10

 

Viktig information

Läs igenom våra trivselregler inför ditt besök på badet, t.ex. om vår åldersgräns på 12 år samt om foto- och skärmförbud.

Avvikande öppettider hittar du här.