stadsbiblioteket.JPG

E-medborgarveckan 9-13 oktober

Från måndag 9 oktober till fredag 13 oktober går det att lära sig mer om digitalisering och diskutera ämnet ur olika synvinklar på Ystads stadsbibliotek. På plats finns representanter för verksamheter som i hög grad jobbar med att digitalisera sin service.

Måndag 9 oktober kl. 14.00 – 16.00

e-medborgarveckanDigital skola – grundskolan

Möt utvecklingsledare Anki Demred Klinga och digitaliseringsstrateg Ulf Wedberg och diskutera den digitala grundskolan.

Tisdag 10 oktober kl. 10.00 – 12.00

Svenskarna och Internet – vad säger statistiken?

Hur används digitala tjänster och vem är det som använder dem.

Ystads kommuns digitaliseringsstrateg Ulf Wedberg reder ut begreppen.

Tisdag 10 oktober kl. 14.00 – 16.00

Ystad.se – Ystads kommuns webbplats

Vad hittar du där? Digitaliseringsstrateg Ulf Wedberg visar och svarar på frågor.

Onsdag 11 oktober kl. 10.00 – 12.00

Digital skola – Ystad Gymnasium

Så här fungerar den digitala gymnasieskolan – Niclas Olsson och Christian Nilsson finns på plats för att berätta och svara på frågor.

Onsdag 11 oktober kl. 13.00

Digitala tjänster - Skånetrafiken

Gabriella Bergqvist från Skånetrafiken berättar om deras digitala tjänster och visar hur dessa fungerar. Du får lära dig använda appen, hur du söker ersättning vid försening, hur du gör för att söka efter resor och hur du kan köpa biljetter. Efteråt finns det möjlighet att ställa frågor och till personlig visning.

Fredag 13 oktober kl. 11.00 – 13.00

Digitala tjänster – Bygglov – hur gör du?
Maria Dorsin på Bygglovsenheten finns på plats för att svara på frågor och visa hur man gör.

Drop in till alla aktiviteter

Välkomna!

Publicerad 2023-10-09