Fjärdeklassare vinnare i tävlingen "Allt hänger ihop"

Årskurs 4 på Källan och på Smedstorps skola är vinnare i vattentävlingen "Allt hänger ihop".

Som en del av projektet "Allt hänger ihop – livet från källa till hav", ett samarbete mellan Marietorps naturskola, Tomelilla kommun och Stek K Johnsons stiftelse, utlystes en tävling där skolor i årskurs 4-6 fick skicka in sagor med koppling till vatten.

Nu har två vinnare i vattentävlingen utsetts: Årskurs 4 på Källan i Ystad samt årskurs 4 på Smedstorps skola i Tomelilla kommun. Stort grattis!

Klasserna har belönats med vars ett fint vattenpris, som består av mikroskop, håvar, vannor samt planscher för bestämning av djur. Prisernas totalvärde uppgår till 10 000kr.

Titta på utbildningsfilmen "Allt hör ihop – en film om vattnets betydelse", som tagits fram för projektet.

Tjej som tittar i ett mikroskop Flicka som tittar i en vanna
Elever testar klassens vinster, bl a mikroskop och vannor.

Publicerad 2021-04-26