Nominera en hållbarhetshjälte

Vet du någon som gör det där lilla extra - eller stora - som gör skillnad för samhället, en medmänniska eller miljön? Nominera till Ystads kommuns hållbarhetspris!

Ystads kommuns Hållbarhetspris delas ut för att uppmuntra och stödja nyskapande och kreativa insatser som bidrar till en mer hållbar utveckling. Det kan vara insatser för att öka engagemanget för ett hållbart samhälle, främja god livskvalitet och barns rättigheter eller skydda och vårda värdefulla natur- och kulturmiljöer.

Mottagare av priset kan vara enskilda personer, föreningar, institutioner, företag eller organisationer som bor eller verkar i Ystads kommun. Prissumman uppgår till 10 000 kr.

Nominera senast den 17 september antingen via ystad.se/hallbarhetspriset, kommunen@ystad.se eller till Ystads kommun, Hållbarhetsutskottet, 271 80 Ystad.

Mer information finns på www.ystad.se/hallbarhetspriset.

Mamma och barn framför rosa gatuhus

Publicerad 2021-08-18, Uppdaterad 2022-03-25