Ystad Summit den 7-8 september

Den 7-8 september sker Ystad Summit i Fritidsparken, en politiskt oberoende, öppen och demokratisk mötesplats. Ungefär som Almedalen fast med fokus på frågor som rör södra Sverige och Östersjöregionen. Allmänheten är välkommen att delta kostnadsfritt under alla programpunkter.

Ystad Summit är en skånsk mötesplats för södra Sverige och Östersjöregionen, med målsättning att fånga upp regionens mest angelägna samhällsfrågor. Här möts näringslivet, politiken och det övriga samhället i dialog kring vår gemensamma framtid och vardag i södra Sverige. Syftet är att skapa en levande arena för en öppen dialog där idéer föds, kontakter knyts och beslut fattas.

Fritidsparken kommer att fyllas med utställare från olika företag och organisationer. Det kommer att vara seminarier, mötestorg och panelsamtal och alla är välkommen att delta gratis under alla programpunkter.

-­­­­­­­­ Ystad Summit är ett bra tillfälle att delta i det demokratiska samtalet, hälsar Paula Nilsson, kommunstyrelsens ordförande och Randi Graungaard, kommundirektör.

Läs mer och se programmet på ystadsummit.se

Publicerad 2023-08-29