Gör en Felanmälan

Länk till Boportalen för felanmälan

Akuta fel eller kraftiga störningar efter arbetstid:
Jourtelefon 010-470 52 16 kl 16.00-07.00 alla dagar samt dygnet runt på helgdagar. Störningsjour kl 22.00-07.00 alla dagar.
Denna beredskap skall endast användas vid nödsituationer och om åtgärd inte kan vänta till nästkommande vardag. Felanmälan betraktas som akut när det föreligger risk att människor eller material kan komma till skada, eller när felet innebär avsevärd försämring i boendet.

Akut felanmälan dagtid

Om det skulle inträffa en skada, t ex vattenläckage måste du meddela detta till hyresvärden så fort så möjligt så att skadan inte förvärras.
Logga in i Boportalen och gör din felanmälan eller ring 0411-577200 knappval 1.

Felanmälan gällande TV-nätet görs till Tele2 på tfn. 99 200 eller via Tele2.se

Har du problem med skadedjur, ring Anticimex på  tfn. 0771-40 11 00.

 

Nu kan du ladda ner vår app Ystadbostäder och gör din felanmälan via den!

Du kan Ladda ner Ystadbostäders app för ännu bättre service!
Här kan du prenumerera på push-notiser med vad som händer på din gatuadress.

På så sätt kan du snabbt få reda på en tillfällig vattenavstängning, elavbrott eller liknande.

Du kan också läsa våra senaste nyheter som Ystadbostäder lägger ut på hemsidan.

Med appen i din telefon kan du med en enkel knapptryckning ringa upp felanmälan och

under ”Kontakter” finns telefon och e-post till vår personal, om du behöver komma i kontakt

med någon annan i organisationen.

Ladda ner appen från App Store eller Google Play redan idag!



Publicerad 2015-09-09, Uppdaterad 2021-05-06