Sakura Tours

När Coronapandemin slog till, slogs vårt ena ben helt ut. Under pandemin har vi haft all vår verksamhet baserat på skandinaviska kunder.

"Från SWOT till värdeerbjudande med de globala målen" har varit ett givande projekt som öppnat ögonen.

Vårt företag har till 50 % utomhusprodukter och våra kunder finns i Skandinavien och i övriga världen främst Japan, där intresset för hållbarhet är stort.

Många som bokar resor genom oss vill att resan inkluderar studiebesök bland annat på Sysav,  så vi har redan hållbarhet inkluderat i vår verksamhet. Karins kunskaper i ämnet gjorde att vi nu har fått en större förståelse för helheten.

Framförallt tittar vi på vår egen verksamhet , att vi ställer krav på leverantörer exempelvis.

Det var också extra givande att lyssna på ett annat företag i workshopen, att kunna bolla och utbyta tankar. Vi uppskattade att det var en liten grupp.

// Martin & Monika

Publicerad 2021-04-21

ystadmodellen

Sakura Tour globala målen