NP_sociala-medier-2017.jpg

Sociala medier och kommunikation

Att kommunicera arbetet man gör och resultat kopplat till Ystadmodellen är viktigt för att visa hur konceptet skapar förutsättningar för företagsutveckling och lönsamhet.

Marknadsföring och profilering

För att smörgåsbordet ska bli så gediget och resultatinriktat som möjligt är det också viktigt att kunna följa i sociala medier där man som användare kan dela med sig av sina resultat och utveckling.

Det finns en Facebooksidan för konceptet. Syftet är att kunna visa upp företag som har hållbarhet integrerat i sin verksamhetsutveckling, inspirera, tipsa om arrangemang, finansieringsmöjligheter, nätverk och så vidare. Men framförallt är syftet delaktighet och att vilja kommunicera med varandra, att få smörgåsbordet att växa helt enkelt. Ystadmodellen hittar du även på Instagram.

Vi taggar med #ystadmodellen #globalamålennäringsliv #ageralokalttänkglobalt #undp

Målet är att skapa en positiv bild, ett ökat engagemang och ökad medvetenhet i enlighet med Ystadmodellen.

 

Underlag för kommunikation

Under fliken symboler och mallar hittar du underlag för din kommunikation när du arbetar med Ystadmodellen.

 

Hör av dig

Vi vill lyfta fram alla som arbetar med Ystadmodellen, så återkoppla gärna till oss. Vår förhoppning är att vi kan samla exempel på vilka kommuner och organisationer som är igång och på så sätt skapar vi tillsammans ett skyltfönster mot resten av Sverige och världen!

Kontakta: foretagslots@ystad.se alt 0411-57 80 00

Publicerad 2020-04-21, Uppdaterad 2020-05-07

Kontakt

Marknad & Näringsliv
Lotte Nilsson
Företagslots
0411-57 80 00

Instagram

Ystadmodellen

#ystadmodellen #ageralokalttänkglobalt #undp #globalamålennäringsliv