Kulturpristagare utsedda

Årets kulturpristagare är utsedda: Ystads kommuns kulturpris, Kulturstipendium och Årets eldsjäl.

Ystads kommuns kulturpris

Ystads kommuns kulturpris 2022 tilldelas Lars-Åke Kristensson, som med stort engagemang skapat musik- och teateruppsättningar där han har gestaltat vår vardag och samhället i sina produktioner.

Lars-Åke_Kristensson från Ystadrevyn

Ystads kommuns kulturstipendium

Ystads kommuns kulturstipendium 2022 tilldelas Atelier Bleu, för att de skapat ett sammanhang för skapande, kulturell bredd av olika konstformer och gemenskap som bidrar till kulturens utveckling i Ystads kommun.

Ystads kommuns kultureldsjäl

Utmärkelsen Ystads kommuns kultureldsjäl 2022 tilldelas Bodil Mårtensson, vars förmåga att utveckla scenkonsten har gett kulturlivet ett brett och intressant innehåll.

Mer om priserna på kommunens kultursidor

Priserna kommer att delas ut på Kulturfesten på Ystads Teater den 23/11 kl. 18.30.
Kulturfesten är gratis och alla kommuninvånare är välkomna.

Publicerad 2022-10-20