Förbokning till familjebad

Boka plats

Tänk på att du behöver förboka plats till Familjebadet under helger och lov, du behöver däremot inte förboka om du besöker Familjebadet på vardagar. För ingående instruktioner, läs informationen längre ner på sidan.

 

Regler för ombokning

Ring och prata med oss senast kl 10.00 aktuell bokningsdag om du önskar flytta dina biljetter till annan tid eller dag. Köpta biljetter återbetalas ej, men man kan flytta biljetterna till annat ledigt pass under aktuell säsong. Biljetterna kan flyttas obegränsat antal gånger.

Receptionens öppettider, då telefonsamtal besvaras. Vid kö i receptionen besvaras samtal när badgästerna på plats har fått service, ring upp igen om svar uteblir.
0411-57 73 37

De bokningsbara tiderna till Familjebadet är schemalagda så att det finns bokningsbara tider för 2-3 veckor framåt.

Så funkar bokningen


Vilka tider finns?

 

Varje badpass har en start- och sluttid. Vid sluttiden måste du lämna bassängen och har sen 30 minuter till dusch, bastu och omklädning. När nästa badtid börjar måste du ha passerat ut genom grindarna.

Vilka tider som finns hittar du här!

 

Hur bokar jag enkelbiljett?

 

  1. Klicka på knappen [Till bokningssidan].
  2. Välj datum och tid för önskad bokning.
  3. Under 'Välj antal' kan man se hur många biljetter som finns kvar totalt. Om t.ex. siffrorna 0 och 1 visas, betyder det att det finns 1 plats kvar att köpa.
  4. Välj antal biljetter som önskas i respektive ålderskategori. För barn 0-3 år behövs ingen platsbokning.
  5. Klicka på 'Lägg till' för att biljetterna ska landa i varukorgen.
  6. Välj 'Lägg till fler varor' eller 'Betala/Boka'.
  7. Fyll i kunduppgifter och genomför köpet med bankkort.
  8. Bokningsbekräftelsen kan landa i skräpkorgen. Leta där om den inte dyker upp i inkorgen.
  9. Notera bokningsnumret längst upp i mailet och ange det när du kommer till receptionen.

Till bokningssidan

Förutom entréavgift tillkommer en serviceavgift per biljett. Avgiften tas ut av företaget som tillhandahåller vår bokningstjänst.

Entréavgift betalas av alla badgäster som besöker badet, oavsett om man väljer att bada eller inte.

Simkunniga barn som är 12 år eller äldre och som vill bada själva utan vuxen, kan behöva hjälp av en vuxen med att boka och betala.

För barn 0-3 år behövs ingen platsbokning.

Hur bokar jag som har klipp- eller årskort?

Klippkort

För att kunna boka entré till badet via vår hemsida måste du som har klippkort först besöka receptionen på Ystad Arena Bad för att koppla dig till ditt/dina klippkort.

För att kunna boka entré via hemsidan krävs det att varje familjemedlem har ett klippkort.

Vid bokning loggar du in med mailadress. För att hela familjen ska kunna bokas samtidigt bör samtliga klippkort i familjen kopplas till en vuxen person i hushållet. Även om klippkorten är kopplade till en viss kund är de inte personliga.

Under 4 veckor får endast 3 badtillfällen bokas per klippkort. När 1 badtillfälle har passerat i kalendern får man boka 1 nytt badtillfälle.

Årskort

Du som har årskort kan själv skapa en ny användare på bokningssidan. Där fyller du i den mailadress som angavs vid köpet av årskortet. Alla kunder har inte en registrerad mailadress, då får man höra av sig per telefon till receptionen för att åtgärda detta. Årskort är personliga och får inte användas av någon annan än den registrerade köparen.

Under 4 veckor får endast 3 badtillfällen bokas på ditt årskort. När 1 badtillfälle har passerat i kalendern får du boka 1 nytt badtillfälle.

Så bokar du som har klipp- eller årskort

  1. Klicka på meny-symbolen längst uppe till vänster på bokningssidan.
  2. Klicka på [Boka pass].
  3. Klicka på [Logga in].
  4. [Logga in] eller [Ny användare].
  5. Välj önskat klippkort/årskort i listan längst ner på sidan.
  6. Välj datum och tid för önskad bokning och klicka på [Boka/info]. Klicka på [Boka].
  7. Välj eventuellt nästa klippkort/årskort i listan längst ner på sidan och upprepa steg 6, för att boka till fler familjemedlemmar.
  8. Klicka på [Logga ut].

Till bokningssidan

För barn under 0-3 år behövs ingen platsbokning.

Vad gör jag om jag inte kan komma?

 

Enkelbiljett

Ring och prata med oss senast kl 10.00 aktuell bokningsdag om du önskar flytta dina biljetter till annan tid eller dag. Köpta biljetter återbetalas ej, men man kan flytta biljetterna till annat ledigt pass under aktuell säsong. Biljetterna kan flyttas obegränsat antal gånger.

 

Årskort och klippkort

Logga in på bokningssidan med din e-mejladress och lösenord och klicka på [Avboka] på passet du har bokat tid på. Om man inte avbokar sin plats och uteblir från tre bokade tider, måste man betala 100 kr för att kunna boka nya pass.

Hur betalar jag?

 

När du bokar plats till Familjebadet betalas biljetterna med bankkort direkt via vår hemsida. Det går inte att betala med presentkort eller fribiljett via hemsidan, dessa kan endast lösas in på plats i receptionen. Ring till receptionen för att reservera plats i förväg, sen kan du betala på plats med presentkort eller fribiljett när det är dags att bada.

Förutom entréavgift tillkommer en serviceavgift per biljett vid förbokning till familjebadet. Avgiften tas ut av företaget som tillhandahåller vår bokningstjänst.

Kostar det något att boka plats?

 

Förutom entréavgift tillkommer en serviceavgift på 10 kr per person när du bokar enkel entrébiljett till familjebadet, avgiften tas ut av företaget som tillhandahåller vår bokningstjänst.

Bokar du plats med ditt klipp- eller årskort tillkommer det inte någon serviceavgift.

Hur funkar det när jag kommer till badet efter att ha bokat?

 

Du som betalat enkelbiljett anmäler dig i receptionen genom att uppge ditt bokningsnummer för att få ett entréarmband. Du hittar bokningsnumret längst upp i mailet.

Du som har klipp- eller årskort kan gå direkt in genom grindarna med ditt armband från och med badtidens start.

Kan jag bada utan att förboka plats?

 

På de fasta badtiderna har vi även entréer till försäljning i receptionen i mån av plats, men när det är fullbokat släpps inga fler badgäster in i Familjebadet. Tänk på att oavsett när du får gå in så måste du ändå lämna bassängerna vid badtidens slut.

Vad händer om jag blir sen eller uteblir från min bokade plats?

 

Enkelbiljetter

Från badtidens start har du en timme på dig att checka in, därefter släpps din tid till drop in-besökare. Är du sen blir din badtid kortare och kan inte förlängas.

Klipp- och årskort

Du som har klipp- eller årskort avbokar eller ombokar själv via bokningssidan.

Har du uteblivit från tre bokade badtillfällen spärras din möjlighet att förboka. Då måste du besöka vår reception för att manuellt låsa upp spärren för 100 kr. 

Publicerad 2022-01-12, Uppdaterad 2024-02-13