Förbokning till Familjebad

Regler för ombokning

Ring oss senast kl 10.00 aktuell bokningsdag om du önskar flytta dina biljetter till annan tid eller dag. Köpta biljetter återbetalas ej, men man kan att flytta biljetterna till annat ledigt pass under aktuell säsong. Biljetterna kan flyttas obegränsat antal gånger.

Receptionens öppettider, då telefonsamtal besvaras. 0411-57 73 37

De bokningsbara tiderna till Familjebadet är schemalagda så att det finns bokningsbara tider för 2-3 veckor framåt, tiderna släpps kl. 08.00. Du behöver bara boka tid till Familjebadet på helger och skollov. 

Så funkar bokningen


Vilka tider finns?

 

Varje badpass har en start- och sluttid.
Vid sluttiden måste du lämna bassängen och har sen 30 minuter till dusch, bastu och omklädning.
När nästa badtid börjar måste du ha passerat ut genom grindarna.

Vilka tider som finns hittar du här!

 

Hur bokar jag enkelbiljett?
  1. Klicka INTE på 'Boka pass'!
  2. Scrolla ner för att välja datum och tid för önskad bokning.
  3. Under 'Välj antal' kan man se hur många biljetter som finns kvar totalt.
    Om t.ex. siffrorna 0 och 1 visas, betyder det att det finns 1 plats kvar att köpa.
  4. Välj antal biljetter som önskas i respektive ålderskategori (barn 0-3 år gratis).
  5. Klicka på 'Lägg till' för att biljetterna ska landa i varukorgen.
  6. Välj 'Lägg till fler varor' eller 'Betala/Boka'.
  7. Fyll i kunduppgifter och genomför köpet med bankkort.
  8. Bokningsbekräftelsen kan landa i skräpkorgen. Leta där om den inte dyker upp i inkorgen.
  9. Notera bokningsnumret på biljetten som bifogas som en pdf och ange det när du kommer till receptionen.

Till bokningssidan

Förutom entréavgift tillkommer en serviceavgift på 10 kr per biljett. Avgiften tas ut av företaget som tillhandahåller vår bokningstjänst.

Simkunniga barn som är 12 år eller äldre och som vill bada själva utan vuxen, kan behöva hjälp av en vuxen med att boka och betala.

För barn under 4 år behövs ingen platsbokning.

Vad gör jag om jag inte kan komma?

 

Enkelbiljett

Ring oss senast kl 10.00 samma dag, oavsett vilken tid du bokat, om du önskar flytta dina biljetter till annan tid och dag. Köpta biljetter återbetalas ej, men man kan välja att flytta biljetterna till annat ledigt pass under aktuell säsong. Biljetterna kan flyttas obegränsat antal gånger.

 

Årskort och klippkort

Logga in på bokningssidan med din e-mejladress och lösenord och klicka på "Avboka" på passet du har bokat tid på.

Hur bokar jag som har klipp- eller årskort?

Klippkort

För att kunna boka entré till badet via vår hemsida måste du som har klippkort först besöka receptionen på Ystad Arena Bad för att koppla dig till ditt/dina klippkort.

För att kunna boka entré via hemsidan krävs det att varje familjemedlem har ett klippkort.

Vid bokning loggar du in med mailadress. För att hela familjen ska kunna bokas samtidigt bör samtliga klippkort i familjen kopplas till 1 vuxen person i hushållet. Även om klippkorten är kopplade till en viss kund är de inte personliga.

Under 4 veckor får endast 3 badtillfällen bokas per klippkort. När 1 badtillfälle har passerat i kalendern får man boka 1 nytt badtillfälle.

Årskort

Du som har årskort kan själv skapa en ny användare på bokningssidan. Där fyller du i den mailadress som angavs vid köpet av årskortet. Alla kunder har inte en registrerad mailadress, då får man höra av sig per telefon till receptionen för att åtgärda detta. Årskort är personliga och får inte användas av någon annan än den registrerade köparen.

Under 4 veckor får endast 3 badtillfällen bokas på ditt årskort. När 1 badtillfälle har passerat i kalendern får du boka 1 nytt badtillfälle.

Så bokar du som har klipp- eller årskort

  1. Klicka på 'Boka pass'
  2. Klicka på 'Logga in
  3. Logga in eller skapa ny användare
  4. Välj önskat klippkort/årskort i listan längst ner på sidan
  5. Välj datum och tid för önskad bokning och klicka på 'Boka/info'
  6. Klicka på 'Boka'
  7. Välj eventuellt nästa klippkort/årskort i listan längst ner på sidan och upprepa steg 6 och 7, för att boka till fler familjemedlemmar
  8. Klicka på Logga ut'

Till bokningssidan

För barn under 4 år behövs ingen platsbokning.

Hur betalar jag?

 

När du bokar plats till familjebadet betalas biljetterna med bankkort direkt via vår hemsida. Det går inte att betala med presentkort eller fribiljett via hemsidan. Dessa kan endast lösas in på plats i receptionen. Gruppbiljett kan ej bokas via webben och säljs inte heller på plats i receptionen de dagar det är förbokning.

Simkunniga barn som är 12 år eller äldre och som vill bada själva utan vuxen, kan behöva hjälp av en vuxen med att boka och betala.

Förutom entréavgift tillkommer en serviceavgift på 10 kr per person vid förbokning till familjebadet. Avgiften tas ut av företaget som tillhandahåller vår bokningstjänst.

Kostar det något att boka plats?

 

Förutom entréavgift tillkommer en serviceavgift på 10 kr per person när du bokar enkel entrébiljett till familjebadet, avgiften tas ut av företaget som tillhandahåller vår bokningstjänst.

Bokar du plats med ditt klipp- eller årskort tillkommer det inte någon serviceavgift.

Hur funkar det när jag kommer till badet efter att ha bokat?

 

Du som betalat enkelbiljett anmäler dig i receptionen genom att uppge ditt bokningsnummer för att få ett entréarmband. Du hittar bokningsnumret längst upp i mailet.

Du som har klipp- eller årskort kan gå direkt in genom grindarna med ditt armband från och med badtidens start.

Kan jag bada utan att förboka plats?

 

På de fasta badtiderna har vi även drop-in i mån av plats. Det betyder att du kan komma hit utan förbokning och vänta i kö, men kötiden kommer förmodligen att ta upp största delen av badtiden.

Alla platser som har förbokats släpps för drop in en timme efter badtidens start om förbokade kunder inte dykt upp. Detta är dock högst ovanligt och inget man bör hoppas på.

Tänk på att oavsett när du får gå in så måste du ändå lämna bassängerna vid badtidens slut.

Vad händer om jag blir sen eller uteblir från min bokade plats?

 

Enkelbiljetter

Från badtidens start har du en timme på dig att checka in, därefter släpps din tid till drop in-besökare. Är du sen blir din badtid kortare och kan inte förlängas.

Klipp- och årskort

Du som har klipp- eller årskort avbokar eller ombokar själv via bokningssidan.

Har du uteblivit från tre bokade badtillfällen spärras din möjlighet att förboka. Då måste du besöka vår reception för att manuellt låsa upp spärren för 100 kr. 

Publicerad 2022-01-12, Uppdaterad 2022-09-04