SMS-tjänst vid driftstörning i vattenleveransen

Våra leveranser av vatten har hög driftsäkerhet, men ibland händer det att det blir uppehåll i leveransen. Antingen behöver vi göra underhåll på våra ledningar eller så har något gått på tok.


Eftersom avbrott i vattenförsörjningen påverkar din vardag i hög grad, är det viktigt att du så snabbt som möjligt får information om eventuella driftstörningar. Därför har vi ett sms-verktyg som vi använder för att nå ut med information till våra vattenkunder. Du kan även få meddelandet uppläst på ett fastnätsnummer eller via mail.

Hur har vi fått ditt nummer?

Ditt telefonnummer hämtas från din teleoperatörs databas. Är du skriven på en adress i kommunen och är vår kund samt har en telefon som är registrerad på samma adress – då kommer du automatiskt att få våra meddelanden.

Ditt telefonnummer kommer inte att användas för någon form av försäljning eller marknadsföring.

Vem får SMS-avisering?

SMS skickas ut till mobiltelefoner som är skrivna på adresserna i det berörda området.Har du ingen telefon skriven på den aktuella adressen, eller på din bostadsadress (du kan exempelvis ha ett fritidsboende, en företagstelefon eller ett oregistrerat kontaktkort) så kan du själv registrera dig för SMS-avisering från oss i tjänsten längst ner på sidan.

Registrera eller avregistrera dig

Är ditt mobilnummer nåbart på din adress behöver du inte registrera dig.
Kontrollera det genom att slå upp din adress på någon av webbens nummertjänster.

Får du ingen träff på ditt telefonnummer och vill ha våra SMS-utskick kan du registrera numret här. Då får du snabbt information om eventuella dricksvattenstörningar i ditt område inom Ystads kommun. I formuläret kan du självklart också avregistrera ett telefonnummer:

 
 

Publicerad 2014-06-25, Uppdaterad 2021-02-09

Kontakt

Helene Jeppsson
Karttekniker

Växeln 0411-57 70 00
E-post: helene.jeppsson@ystad.se