Driftstörningar

Vi har en stor tillförlitlighet i våra leveranser. Ibland är olyckan ändå framme eller kanske vi behöver stänga leveransen i våra nät för underhåll eller nyanslutning. Då hittar du information här.

Elnät

Just nu har vi inga planerade avbrott i elnät.

 

Öppet Stadsnät

UPPDATERING 18/5 Grävskadad fiberkabel vid Borrie Kyrka med omnejd som drabbar ca 5-10 kunder.

Skadan är mer omfattande än först befarats. Alla kunder kommer få sina tjänster åter innan helgen 22-23/5, men under v 21 kommer där åter bli kortare avbrott då vi fortsätter reparationen på stamkablarna.

 

Fjärrvärme

Just nu har vi inga planerade avbrott i fjärrvärmenätet.

 

Karta med eventuella strömavbrott

Eventuella driftstörningar hos Ystad Energi visas som en röd triangel i det område som berörs. Klicka på triangeln i kartan för mer information.

Driftinfo på Facebook

Publicerad 2014-12-12, Uppdaterad 2021-06-01

Felanmälan elnät

Vid fel på dina egna apparater eller ledningar i hemmet ska du kontakta din elinstallatör.

Ystad Energis ansvar sträcker sig från vårt nät fram till din elmätare. En felanmälan på din egen anläggning som orsakar utryckning av oss debiteras efter gällande timpris. 

Vardagar 08.00-16.00 
0411-57 71 77

Övrig tid (journummer)
040-676 90 87 
Numret går till SOS Alarm, de sätter dig i kontakt med Ystad Energis beredskapsledare.

Felanmälan Öppet Stadsnät

För tjänsterna bredband, TV och telefoni
Skall i första hand göras till din tjänsteleverantör. De felsöker tillsammans med dig över telefon. Tjänsteleverantören löser ditt problem eller lämnar ärendet vidare om felet uppstått i fibernätet.

Vid synlig skada
Felanmälan vid synlig skada på fiberkabel eller fiberterminal >>

Felanmälan fjärrvärme

Görs till kundservice 
vardagar 09.00-16.00
0411-57 73 00

Övrig tid (journummer)
040-676 90 87 
Numret går till SOS Alarm, de sätter dig i kontakt med Ystad Energis beredskapsledare.